
Veelgestelde vragen
Staat jouw vraag er niet bij? Stuur een e-mail naar info@zed.amsterdam.
Je huisarts kan je naar ons doorverwijzen via Zorgdomein. Je kunt ook zelf het aanmeldformulier op deze website invullen. Je moet dan nog wel een verwijsbrief aanvragen bij je huisarts.
Zodra we je aanmelding hebben ontvangen bellen we je binnen een week om de intake in te plannen.
Ja. Je hebt een verwijsbrief nodig om de behandelkosten bij je zorgverzekeraar te kunnen declareren. Meestal ontvangen we de brief via Zorgdomein van je verwijzer. Soms krijg je de brief mee; neem die dan mee naar je eerste afspraak of mail hem naar ons.
Ja. Je behandeling wordt deels vergoed vanuit de basisverzekering. De hoogte van je vergoeding hangt af van jouw polis en van jouw eigen risico.
In onze rekentool kun je zien welk vergoedingspercentage bij jouw polis hoort en welk deel van de factuur je zelf moet bijbetalen.
Rekentool vergoedingenIn Nederland betaalt iedereen ouder dan 18 jaar jaarlijks zélf de eerste € 385,- aan vergoede zorgkosten. Dit is het verplichte eigen risico. Dit bedrag kan ook hoger zijn als je daarvoor hebt gekozen.
Heb je je eigen risico nog niet volledig verbruikt? Dan houdt je zorgverzekeraar dit bedrag in op je vergoeding. Je ontvangt dus pas een vergoeding als je je eigen risico volledig hebt verbruikt.
Je moet onze factuur altijd betalen. Dus ook als je – vanwege je eigen risico – minder vergoeding hebt ontvangen.
Jij betaalt zelf de factuur aan ons. Je kunt de kosten bij je zorgverzekeraar declareren. Zij maken de vergoeding aan jou over.
Let op: Voor declaratie gebruik je de ‘specificatie voor declaratie zorgverzekeraar’. Dit is een apart pdf-bestand dat je ontvangt bij je factuur. Stuur niet de factuur zelf op – die is alleen voor jouw eigen administratie.
Betalen kan eenvoudig online, via onze beveiligde betaalomgeving. Je ontvangt de factuur per e-mail – met betaallink en QR-code.
Handmatig overmaken kan naar NL43 INGB 0675 9181 38 t.n.v. ZED B.V. onder vermelding van het factuurnummer.
Dat kan. Neem hiervoor contact op via facturen@zed.amsterdam of bel 020-308 60 51. (ma t/m do van 10.00 – 17.00 uur)
- Je zorgverzekeraar vergoedt altijd een deel van de behandelkosten. Ze maken de vergoeding rechtstreeks aan jou over. We gaan ervan uit dat je met dit bedrag onze factuur betaalt.
- Houd er rekening mee dat je jaarlijks € 365 zelf betaalt vanwege het verplichte eigen risico. Ook de eigen bijdrage van € 25 per afspraak komt altijd voor eigen rekening.
De betaaltermijn is 14 dagen. Hebben we na 14 dagen nog geen (volledige) betaling ontvangen, dan sturen we je een betaalherinnering. We sturen maximaal 3 keer een herinnering. Heb je dan nog steeds niet betaald en ook geen betaalregeling aangevraagd? Dan kunnen we besluiten om jouw behandeling (tijdelijk) stop te zetten.
Nee. Dat kan niet, omdat wij geen contracten met zorgverzekeraars hebben afgesloten. Jij ontvangt de factuur en bent zelf verantwoordelijk voor het betalen en declareren.
Factuur:
- voor jouw eigen administratie
- bevat alleen betalingsgegevens
Specificatie:
- voor declaratie bij je zorgverzekeraar
- bevat declaratiegegevens
Mogelijke oorzaken:
- De e-mail met factuur is in je spam-folder terechtgekomen.
- Je dossier nog niet compleet. Zodra je behandelaar het dossier heeft aangevuld ontvang je de factuur alsnog.
- De maandelijkse facturen zijn nog niet verstuurd. We factureren altijd in de eerste week van de nieuwe maand.
Voorbeeld: je had in maart 3 afspraken. Je ontvangt hiervoor de factuur in de eerste week van april.
Als jouw declaratie (gedeeltelijk) wordt afgewezen, ontvang je daar altijd bericht van. Dit gebeurt via een brief of e-mail van je zorgverzekeraar. Je kunt je de afwijzing en de reden hiervoor ook terugvinden in jouw persoonlijke online omgeving van je zorgverzekeraar.
Mogelijke oorzaken kunnen zijn:
- Je vergoeding is verrekend met het verplichte eigen risico.
De eerste € 385,- van je vergoede zorgkosten moet je zelf betalen. Dit is wettelijk bepaald door de overheid. Je zorgverzekeraar keert pas een vergoeding uit als je je eigen risico volledig hebt verbruikt. - Je hebt het verkeerde pdf-bestand opgestuurd.
Het document dat je moet opsturen heet: Specificatie voor declaratie bij zorgverzekeraar. Het andere document is de factuur – en is alleen voor jouw eigen administratie. - Je hebt nog openstaande rekeningen bij je zorgverzekeraar.
Als je nog openstaande rekeningen hebt, dan verrekent je zorgverzekeraar dit met je vergoeding. - Er staan verkeerde gegevens in de specificatie, of er ontbreken gegevens.
Zonder de juiste gegevens kan jouw zorgverzekeraar de declaratie niet verwerken. Neem in dat geval contact op via facturen@zed.amsterdam of bel 020 – 308 60 51
Op de specificatie die je voor declaratie naar je zorgverzekeraar stuurt staan behandelgegevens, zoals diagnosegroep en zorgzwaarte.
Wil je deze gegevens niet met je zorgverzekeraar delen? Geef dit aan bij je behandelaar. Deze zet een privacyverklaring voor je klaar, die je kunt accorderen in je clientenportaal.
De privacyverklaring geldt voor alle afspraken die vanaf dan plaatsvinden. Het is niet mogelijk om behandelgegevens te verwijderen van eerdere specificaties.
Ja. Je zorgverzekeraar is alleen van jouw behandeling op de hoogte als jij de kosten declareert. Je kunt ervoor kiezen om de kosten zelf te betalen. Hiervoor geldt een apart zelfbetalers-tarief van € 150,- per sessie.
We zijn bereikbaar via:
- facturen@zed.amsterdam
- 020 – 308 6051 (ma t/m do van 10.00 – 17.00 uur)
Laat dit minimaal 24 uur van tevoren weten aan je behandelaar. Zo kunnen we jouw plek gebruiken voor een andere cliënt.
Als je je afspraak niet of te laat afzegt kunnen we een no-show tarief in rekening brengen. Dit wordt niet vergoed door je zorgverzekering.
No-show tarief:
30-45 minuten: € 50,-
vanaf 60 minuten: € 70,-
Ja. Je ontvangt 24 uur van tevoren een sms met de datum, tijd en locatie van de afspraak.
Geef je nieuwe gegevens (adres, telefoonnummer of e-mailadres) door aan je behandelaar, of stuur een mail naar facturen@zed.amsterdam.
Gebruikersnaam: het e-mailadres waarmee je bij ons bekend bent
Wachtwoord: vraag een wachtwoord reset aan bij je behandelaar